Dagens tävling.

Har varit och tävlat appell spår idag. Dagens resultat blev 188 poäng med en nolla på spåret. Kort om dagen:
Samling vid 8.00 och drog nr 4. Körde ut och fick ett vattenrikt, knöligt spår och hård vind. Under ett vindkraftverk dessutom. Första sträckan, pinnen, vinklen, andra sträckan och andra pinnen gick bra. När vi sen kom till andra vinklen kom hon för långt ut från vinklen så hon tappade tyvärr spåret. Men hon försökte in i det sista att hitta tillbaka till spåret. Är nöjd med hennes arbete i spåret! inte en gång hon frågar mig, utan hon vet att hon måste få lösa det själv.
Det var 12 ekipage och när hund nr 9 hade spårat så var det tyvärr bara två hundar som tagit sig runt. Spår nr 10, 11 och 12 gick det alla bra för.

Körde tillbaka till klubben och körde budföring. Detta har jag på sistonde fått jobba jätte mycket med, då hon tycker att mottagaren är dö kul. Så har hon valt att inte komma tillbaka till sin matte, hrmmfff!! Men idag satt en 10:a.

Efter det var det platsen, även här har vi jobbat en massa. Men hon låg stabilt och lugnt. Duktig liten skrutt!! :) 10:a


Och slutningen lydnaden.

Linförighet: 7-6 (hihi, hon bestämde sig för att ta upp en pinne från marken och leka lite..)
Framförgåendet: 6,5-6,5
Platsläggande: 8-7
Inkallning: 10-10
Apportering: 0-7
Hopp över hinder: 8-7



Bra:
Budföringen va jätte bra. Platsen låg hon tryckt och bra. hopp över hindret var jag väldigt nöjd med fast jag fick använda ett dk och att hon fick islag. Men hon hade rätt attityd. :) andra sträckan på framförgåendet var också jätte bra, synd att hon inte ville gå så fint första bara.

Mindre bra:
Apporteringen, kanske tjuvstart. Jag tyckte det själv, eftersom jag hann bara öppna munnen. Så det måste jobbas en massa på. Sen kan jag inte påstå att spåret var dåligt. Men vi behöver mer träningen och svårare underlag och mer vind.

Jag är jätte nöjd med vår tävling. På det igen bara! :) Men huvudsaken är att vi har roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0