Spår och tankar..

Min bil är kass, riktigt kass.. Den låter som en traktor och går ungefär som en sån.. Jag skulle ha mött upp Susanne i måndes för spårträning, MEN det gick tyvärr inte. Jag passade dock på att gå en långrunda mitt på dagen när solen strålade med min gamla vän Hanna! Det var så mysigt och trevligt. När jag kom hem såå va lusten att spåra så otroligt står så jag visste inte vad jag skulle bli av. Jag tog den bästa åkern som ligger några hundra meter från huset att spåra på.. Den var bra när jag la ut spåret(inte alls lerig utan rätt hård i marken). Jag gick in och grejade lite och kom på 1,5 h timme senare, SHIT spåret.. Då hade solen värmt upp den kalla åkern, så nu var det nästan bara lerigt och blött. Och det blåste, alla skåningar vet hur det kan blåsa på öppna fält. Men vad gör det, det kan vara halvstorm och lera på tävling också.. jag selade på Smira och lät henne hitta spåret. Första sträckan gick det så jäkla bra, tog pinnen och kom galopperandes till mig. första vinklen var helt okej, hon tuffade på bra och andra vinklen var helt perfekt. Det var nog lite svårt för henne när det blåste så mycket. Men hon koncentrerade sig otroligt bra och va fokucerad hela spåret. Alla föremålen med oss och en sån glädje när man är klar och hon tittar på mig. "Matte, kom igen!! ett till, snälla." Vi körde iaf några lydnadsmoment med bollen liggandes en bit bort. Den där hunden får mig att le och ju mer man jobbar med henne ju mer vill hon. Det är häftigt tycker jag!! Gud vad jag längtar efter att börja tävla, nu när JAG har fått kläm på lite hur jag ska göra. Som t.ex. ställa mig typ framför hoppet, eller säga fel kommandon på budföringen. Det ända som jag skötte mig bra på under tävlingen i november var spåret. För där kunde inte jag göra någonting!!!!!! Förstår ni vilken matte Smira får stå ut med.. Men det kommer bli bra!!

En annan sak, när personen som jag anser kunna väldigt mycket inom hundvärlden talar om för mig att jag har en riktig liten pärla till aussie. Då blir man stolt. :) Eller som t.ex. "om alla aussiesar hade varit som Smira så hade jag velat ha en sån", "vilken underbar hund att jobba med". Jag tror det är för att hon är en Windedos som är röd, men vad vet jag? ;) Lena håller nog med mig..

Nä nu ska jag jobba vidare.

Ha det toppen alla goa människor!! :)


Kommentarer
Postat av: iana

Spåra! <3 Här är det långt kvar tills det blir barmark.

Ja, du Emelie annars kan du göra som mig när det kommer till tävlandet! Lär dig under tiden hur ni vill ha det. :)

Bra eller dåligt? Ingen aning... :)

Kul har vi i alla fall!

2012-02-22 @ 19:42:23
URL: http://illiyena.wordpress.com
Postat av: Malena,Obelix, Annie och Klappen

JAG HATAR BILAR!!!!!!!!!!!

2012-03-01 @ 16:43:20
URL: http://valjelivet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0