7 Januari

Idag har varit så otroligt fint väder så jag drog på mig gympadojorna och ett koppel i varje han och så traskade vi iväg. Jag, Smira och Jersey. :) Härlig runda som innebar en massa bus för hundarna och sedan lite koppelgående. När vi nästan va hemma så stod det några meter bort jägare uppradade, hundarna kom direkt när jag kallade in de fast Smira såg lite intresserad ut att jägaren. Så skulle vi ju gå förbi dessa och det tänkte minsann inte Jersey alls göra. En stor farlig rottweiler, jo just det :) Förbi kom vi iaf med två glada hundar med en svans som en helikopter då jägaren va döskoj. När vi kommit några meter bort så drog skotten igång och det reagerade hundarna knappt av men när jägarna gick in i skogen och började tjoa och tjimma alahalahaaaaaa, då trodde nog Smira att de ville busa. Vi traskade vidare och efter en stund så hördes det inte mer, så jag tänkte koppla av men gud vilken tur jag inte gjorde det. För bakom oss kom det minst tio rådjur springandes. SHIIIIS sa det så va de förbi och varken jag eller hundarna hade inte direkt fattat vad som hände. Smira hon kollade på mig och undrade nog mest om hon fick jaga de där som sprang så roligt förbi eller inte. Vi fortsatte vår promenad och efter en liten bit så släppte jag hundarna och de hade nog glömt bort jägarna och rådjuren för de traskade iväg som vanligt. 

När jag skulle köra nu ikväll så lång dimman tätt och på vägen stod det några rådjur och kollade på mig när jag kom körandes. Så tänker jag på vad de har att äta på nu. Hoppas att de har någon mat <3
Nä nu ska jag nog sova, ha en bra helg!
Ser hon inte alldeles spritt språng galen ut?! :)

Kommentarer
Postat av: Malena

Fin bild som vanligt på smira bus <3<3 Du är så flitig med alla hundarna i din familj <3<3

2011-01-07 @ 23:40:42
URL: http://valjelivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0