5 Januari

Det är så hemskt! Man ser dagligen på Fb hundar som har sprungit bort. Usch, man kan bara tänka sig hur det skulle kännas om man själv hade råkat ut för det. Stackars de som har råkat ut för något sånt.
Jag minns när min farbrors hund sprang bort under en jakt, och hon kom aldrig tillbaka. Nu när han jagar så har han köpt någon form av sändare så han har koll på vart hundarna är. Smart tycker jag!

Va en vända uppe på klubben innan idag, skottad plan och runt nollan. Härligt väder för lite träning. Livet är bra härligt! :)
Så vad gjorde vi för något då?
Vi tränade fotgående, längre sträckor och några svängar innan belöning.
Vanlig inkallning. Några där vi körde ställande och några ligg. När jag kör detta så har jag en boll bakom henne och så har jag själv en boll. För att hon inte ska veta vart belöningen kommer. 
Läggande, hon la sig sakta första gången, eller ja inte sakta utan lite långsamare än supersnabbt. Så vi busade med bollen och körde några snabba ligg sen blev det super!
Apportering jag slängde ut apporten Smira galopperar ut och travar sakta in. Så när hon greppade apporten så visade jag hennes boll. Detta gjorde jag en gång och sedan blev det galopp in också. Hon greppar den jätte bra och inte ett ända tugg.
Vi har börjat med att hon ska hoppa och trampa på targeten(Tack Lena för tipset) och så får hon belöning. Anledningen till att hon ska trampa är för att hon ska komma en bit bort från hindret.
Jag älskar hennes sätt när hon letar efter saker. Idag hamnade hennes boll i djupare snö än vad hon är hög, TACK lillebror, och hon bara letar vidare, aldrig att den hunden skulle ge upp.

När jag ska plocka fram saker och ta undan så lägger jag henne ner och så får hon ligga där. Även om jag försvinner in i boden för att lämna saker och hämta. Hon är minsann rätt duktig, faktiskt! :)
Vi får väl se om hon sköter sig lika bra när det är massa andra hundar där framöver.

Min trogna läsare Macke som jag jobbar med undrade idag varför jag aldrig skriver något om honom, haha, han är för go. Han tyckte iaf att jag skulle tala om att han hjälpte mig att klippa marsvin och kanin klor idag! Så då var det sagt, eller ja skrivit!



Sköt om er där ute!

Emelie

Kommentarer
Postat av: Alex

HAHAHA! Lilla Macke.. :) Att han inte själv börjar blogg? "Livet som farsa i Valjesocken"? Tyckte jag var en skit bra rubrik! =)

2011-01-05 @ 20:23:31
Postat av: Cathrine

Haha... Jag trodde inte ens att Macke kunde hantera en dator och läsa bloggar! ;)

2011-01-05 @ 20:43:41
URL: http://www.jinxhundcenter.se
Postat av: Sofie & Jackson

Va duktig du har blivit på att blogga, bra :D

jag kör också mycket med target, på hopp för våran del med, räven vill gärna hoppa och sätta sig precis tätt intill :P men med target springer han ut direkt! :)

2011-01-05 @ 23:02:30
URL: http://sofiekans.blogg.se/
Postat av: Ulla-Brith och Världens bästa Slip

Kul att läsa om er träning och se hur duktiga ni är !

Här uppe har vi jättekallt och håller oss väldigt lugna.



Väntar på spännande fortsättning.

2011-01-05 @ 23:26:46
Postat av: Mackan

Heja!! Låter himla bra. :)

2011-01-06 @ 12:55:31
Postat av: Fia

Hihi, så typiskt killar.... Snart är det väl dags för tacos igen eller?

2011-01-06 @ 20:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0