4 Januari

Livet tuffar på i vanlig ordning och vi har haft inventering på jobbet de två senaste dagarna och det ända jag ser framför mig är hundmatpåsar. I massor! Så mina läsare som är hundägare, vad ger ni era hundar för mat och varför just det ni har? :)


På våra hundar kör vi Eukanuba och alla fyra fungerar bra på det och de älskar det. Jersey den ena Rottweilern hade Royal Canin innan och det funkade bra på henne men sedan bytte vi till Eukanuba på henne också, vilken skillnad, maten varar längre, de håller vikten och vilken päls! För er som inte trivs med ert hundfoder så har ni nog fattat vad jag rekommenderar er. 


När jag gick min första kurs med Smira så gick det en kvinna med en stor hund(glömt vad rasen heter!!)
hon är så härlig och vilken glädje hon sprider. Jag frågade henne hur det gick med träningen och så sa hon så glatt att allt går bra fast man inte kan göra så mycket just nu men att hon längtar tills det drar igång igen. Hennes sätt är verkligen så att man blir glad inombord. Vilken livsglädje.


Annars en annan sak som gör mig glad nu för tiden är när man går med Smira i koppel, hon har kommit på något nytt sätt. Att traska på och verkligen gå och "spänna upp sig", svårt att förklara men man känner sig lycklig i andra änden. Hon är så vacker! 


Vi har faktiskt hunnit med att träna lite idag också. Idag körde vi buren igen och nu vet hon vad "buren" betyder. Vi tränade fotposition, läggande, stegförflyttningar, vändningar, ja en fotträning som heter duga. Hon är grym och det är en ren fröjd att träna med min lilla pärla!


Åh en fråga till? Ni som tränar agility, vilka kontaktfält använder ni?


Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Åsa

En skön promenad i koppel har jag aldrig upplevt med min aussies :( Men kan förstå din sköna känsla :)

Jag ger mina hundar Sprecific. Tidigare åt mina Hills. Men när valpen kom in i familjen bytte jag över alla till samma. Samma och samma...En äter light, en äter energi och en äter valp. Men det är i alla fall samma foder :) Jag är nöjd och hundarna är nöjda!

2011-01-04 @ 23:26:49
URL: http://www.silvaspace.se
Postat av: Åsa

...Specific...

2011-01-04 @ 23:27:17
URL: http://www.silvaspace.se
Postat av: Cathrine

Åh, vilken underbar känsla! Jag blev också sådär glad på promenaden idag, ARro var superpigg och busig för första gången på länge och det var så härligt att se! Vi kör Royal Canin till alla våra, lite olika sorter beroende på ras och ålder. Vilket Eukanuba använder ni till rottisarna?

2011-01-04 @ 23:30:44
URL: http://www.jinxhundcenter.se
Postat av: Charlotte

Jag måste nog instämma med Åsa - med två aussies i koppel så är det inte alltid så "bekvämt". :)



Jag hade foder-velande under förra året. Hade gett Magnussons under några år, så när Pixie kom in i familjen med Royal och sen skulle gå över till vuxenfoder började velandet. Det slutade med ProPlan i två varianter och det verkar funka.



Jag lär in två på-två av med nosdutt på Pixie just nu. Har fått en fin nedgång snickrad av min pappa och nu kör vi kontaktfält i köket. Vad har du själv för funderingar? Running contacts hade varit häftigt att ha, men jag tror jag hade haft svårt att få till det bra.

2011-01-05 @ 13:39:57
URL: http://skarin.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0