3 Januari

Så vad händer nu hos hundelivet,
Vi jobbar på att få bort Smiras ärevarv. Det går bättre och bättre det där. Kör mycket med två bollar och så får hon hämta den ena och så har jag den andra och leker med, då kommer hon som ett skott. Duktiga röd! Som tur är väl att hon inte tar några ärevarv när vi kör apportering. Vi har börjat en del med trä och metallen och så har hon fått prova tungen på det minsta som är ungefär 1 kg. Hon tuggar inte ett dugg på apporterna och hon håller de så fint!


Vi har börjat lite smått med skiftet ligg-sitt och sitt-ligg i fjärren.


Eftersom Betty avskyr sin bur så tänkte jag göra Smiras bur till något roligt och något man vill vara i. Så fram med buren, klickern och godis så började jag klicka in att hon går in i buren, detta testade hon på lite olika sätt, hon gick rakt in, snett in, bakade in o.s.v. Så efter passen med buren så gick hon in och la sig själv i buren och sov gott.


Tänk vad pluttig hon va:)
Hon bara växer mer och mer i mina ögon, både i kroppen och i sättet. <3

Kommentarer
Postat av: Ulla-Brith och världens bästa Slip

Vad duktiga ni är på att träna ! Och vad skönt att ha en hund som inte tuggar. Du slipper många problem i framtiden.

2011-01-03 @ 21:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0