2010

Kollar tillbaka i bloggen och minns.
Januari, My dog med D, lillebror och Maya. En bild på pappaskippo i aussiemontern(då visste jag dock inte att det va pappan till Smira..) Personalfest på Minas chokladstudio där det va en riktig kock med och visade oss hur vi skulle göra, istället för julklappar till oss anställda så fick chokladstudion ett fadderbarn! Hälsade på hos Annelie på Lojocas kennel för lite aussiemys med 7 veckors bebisar. Åhhh!
Kursdelimma, ledde till att jag höll totalt fem kurser under året jag som hade tänkt max 2 st, det blir inte riktigt som man tänkt sig. Men under 2011 ska jag gå kurs och träna med Smira. Så nu ska hon få all min tid! :)
Februari, Lets dance med Malena, underbar tid på Helens zoo, Smitavalparna föddes och jag va i lycka, åkte iväg på skidsemester. Bloggade dåligt i februari(som vanligt. HAHA)
Mars, Bilder från skidsemester, valparna blev 2 veckor och tågbiljetterna log i brevlådan. Mackans ord om valparna: helt orädda, nyfikna, sociala och lekfulla. så var det dags för mitt besök i valplådan och va underbart det va, Jag minns att jag satt och pratade med Lena om den där röda som alldeles galen. hihi.
April, den 5/4 bestämdes det att den röda skulle heta Windedos Smira (tack Malena för namntipset) så den där röda gangstern skulle bli skåning.
Betty blev 7 år och Zorina blev 10 år. <3
Fick en bädd till Smira av min underbara chef på Helens zoo.
Den 16/4 körde jag och kusin Fia upp till Hälleforsnäs för att hämta hem gangstern, efter några minuter med massa skönsång från Smira så undrade Fia om vi inte skulle vända och lämna tillbaka henne, det va ju 50 mil hem.. Men sedan tystnade hon, hon ville väl bli skåning.
Smira landade fel och sträckte sig, det gick över under en natts vila.
Maj, här togs tillvara på tiden med den röda och hon blev bara mer och mer charmig, min födelsedag, 12 veckor vaccination, massagekurs, Smira skötte sig som den terroristen hon är mot husse.
Juni, Smira växte mest på det ena hållet, uppe på klubben med lillebror, dags för det sista steget i hundmassagen och jag klarade det och blev diplomerad hundmassör. Nemo han flyttade till sin nya familj, och vi fick ett nytillskott Wall-E.
Juli, badmoster och hallonsök. Vi tog vara på sommaren genom mycket bad och bus. Kalasdags för mig lillebror och D.
Augusti, försvann in i bildernas värld, började redigera bilder vilket ledde till en uppesittar kväll. ett inlägg på hur lyckligt lottad jag är över min rödnäsa:
...på hur man letade efter just den där'a hunden som man alltid har drömt om att bli ägare till, den som man så länge letade efter. Alla mejl och telefonsamtal som ligger bakom, och alla kennelbesök och sen helt plötsligt när man har farigt land och rike så finns den där, den kennlen som man så länge letat efter och magen pirrar av lyckorus men också oro att kanske inte just den där'a hunden finns där.. Några månaders väntan och så föds det 6 små liv.. 5 små racerkorvar och en räka.. 5 veckors ålder besöket som jag så länge har väntat på, där satt jag med alla små och var så glad. Minns speciellt att jag sa till Lena att den där lilla röda saken är ju helt från vettet... Ja just det, den där röda utan tantecken... 3 veckor senare sitter jag i bilen påväg hem med just den där'a röda som va helt från vettet.. Sedan den sekunden när hon tittar mig djupt in i ögonen och jag i hennes och en tår rinner ner från min kind, det är den där'a hunden! Min Smira...

Tack Lena och Stig!

Hundarna fick kennelhosta :(
Körde drive in på Bygg-Max för att fixa mig spårpinnar Ala Emelie.
September, det bästa med hela september va att vi provade på vallning för första gången och detta va svårt så in i.. Men nu under 2011 har vi som mål att träna vidare på detta och förhoppningsvis kunna använda vallningen till det ena och andra. Ledsen att jag missade aussielägret. :(
Oktober, valpträff för hela slanten, så fina alla små valparna va och underbart att få träffa pappa Skippo och farmor Mackan jag har längtat att efter att få träffa de. Smiras systrar va otroligt trevliga och hussar och mattar va för underbara. Ledsamt när man måste åka där ifrån. Men vi hoppas på en träff snart igen :)
November, Gammelfarmor Elsa fyllde 95 år. Snön kom och vi passade på att spåra mycket innan snön kom.
December, Nästan så man skäms vad dålig jag varit på att blogga i November och december. Men jag gjorde iaf ett julkort till mina vänner,
2010 har varit ett bra år där man hunnit med att njutit av livet och jobbat mycket. Träffat mycket trevligt folk och haft det bra. Målen för 2011 kommer lite senare idag nu väntar skidorna på mig.

Kommentarer
Postat av: Cathrine m. fam.

Gott nytt år till er och alldeles särskilt förstås till finaste Zorina! Kram fam. Blixt :)

2011-01-01 @ 14:06:58
URL: http://www.jinxhundcenter.se
Postat av: Ulla-Brith och Världens bästa Slip

Tack för kortversionen av 2010. 2011 kommer att bli spännande för er. Det ser jag fram emot.



Gott Nytt År !

2011-01-01 @ 16:38:53
Postat av: Erica

Härlig års resume :) Hoppas vi ses 2011 nu :)

Kram från oss

2011-01-01 @ 23:47:55
URL: http://aussietoss.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0