20 Januari

En snabb uppdatering innan det är dags för Sverige-Polen i handboll.

Livet rullar på i all världens fart, hmm, när vi ändå pratar fart så var det precis vad Smira fick i förrgårkväll hemma hos mamma och pappa så där 22.30 när vi skulle köra hem. Så hon springer all världens väg rakt ut i hästhagarna. Gaaaah, mina tårar sprutade och jag var så arg att hon inte kom när jag ropade. Hörde ett nedras pipande en bit bort så jag skyndade mig. Kan ju tillägga att man ser ofta en massa kaniner, rådjur och en och annan grävling här omkring. Efter jag hade hoppat över ett stenjäre och tagtråd och lite annat så hittade jag henne halvt nere mellan två stenar och när jag kom närmare så stack hon ut på åkern och sedan kallade jag en sista gång och då kom hon "nästan" krypandes till mig och la sig framför mig. Jag drog några ramsor för henne att man INTE får göra så sen gick vi till bilen och körde hem.... (Mamma och pappa bor ute på landet som tur väl är)
Dagen  efter så slutade jag tidigare än vanligt så jag tog Smira och gick bort där jag hittade henne kvällen innan och tränade inkallning. Hon kom ihåg att det hade varit något där, men då visste hon att jag va ännu roligare.
I ett sånt här läge känner man sig som värsta sortens hundägare, att man liksom inte ens ska kunna hålla koll på sin hund! Tack till Fia som gav mig några härliga ord när jag kände mig hemsk, "Du är så duktig med Smira<3"
Precis vad man behövde i ett sånt läge.

Idag har hon fått vara med på jobbet och umgåtts med två frallor och en rottis. Hon fick till och med springa lös tillsammans med dessa och hon kom direkt när jag ropade på henne, hon kanske lärde sig ett och annat. Hon avbröt till och med när hon busade med de och kom till mig. Då blir man glad!

Skickade en fråga till 118100, svaret på allt via telefon och sms... Vem är Emelie Johnsson?
118100 tror att Emelie Johnsson är en trevlig och snäll tjej med barnasinnet kvar. Vi tror att hon tycker om formgivning, inredning och att spela fotboll med kompisarna... Jaa kanske inte fotbollen stämde in så bra men annars.


Imorgon blir det spår på förmiddagen och så klämmer vi nog in lite annat smått och gott men mer om det någon annan dag!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jo precis, det där med press är jag väldigt rädd för i det här momentet, för då kan det vara kört på en sekund ;) hihi. Just nu kör vi på tidigare skribents metod, jag håller och han får dra emot lite vilket resulterar i klick & belöning :) Han är så himla duktig på att bära runt på allt annat här i huset men apporten har vi bråkat lite för mycket med verkar de ;) det kommer väl till slut, hoppas jag! Tack för tips :)

2011-01-20 @ 23:05:20
URL: http://sofiekans.blogg.se/
Postat av: Åsa

Tur att du fick tag på henne!

Jag får inte tag i min när han är på det humöret. Jag skulle behöva bli värsta målvakten och slänga mig både sidles, framåt och andra konstiga vinklar för att få tag på en liten när han är på det viset. Suck!

2011-01-23 @ 17:50:53
URL: http://www.silvaspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0