Längesedan..

.. sist. Har inte haft någon större lust att blogga den senaste tiden. Humöret har varit under normalt med tanke på att bli svicken av en "vän" på ett sådant sätt. Värsta sorten! Man kan få säga hur mycket dumt man vill om mig men när det börjar balla ur och det kommer ut skit om min hund, nää då får det va!! För små tassar, felvinklad o.s.v. Smira är bland det bästa som hänt mig och sånt skit snack gör att jag blir mer taggad på att visa hur kul vi två har ihop. Så jag vet inte om man ska tacka personen ifråga kanske?!

Men nu är jag back in business again.

Va tredje kurs tillfället igår och då tränade vi, läggande, linförighet och apportering. Skriver upp i min fina rosa bok vad vi gör, vad jag får för tips och vad vi måste träna på. Detta tycker jag är till stor hjälp! Efter kursen var slut gick jag in och lyssnade sista stunden på Inki Sjöstens föreläsning på klubben. Härlig kvinna det där, vilken glad prick! Träffade även på en person som tränar uppe på klubben som jag har haft rätt mycket kontakt med på FB men vi har liksom aldrig stött på varandra på klubben. Härlig brud det där! :)

Spåra jobbar vi vidare på, sist kändes hon väldigt hett och hon flackade ut en del. Några tips för att kanske dra ner tempot lite? Känns som hon blir lite stressad.

Uppletande har vi provat några gånger nu, detta tycker hon är suuuper roligt. Hon ger sig iväg i 190 och kommer in med saken i samma fart.

Tänk att de få orden som: "Vad duktiga ni är du och din hund" kan göra en människa så glad. Tack Sabina <3

Nu väntar lite hästpyssel sen bär det av att gå en runda vid klubben och "lyssna" på skott!

Kommentarer
Postat av: emelie

ja. fårse om jag kan på dagen :-) ska till klubben nu, undviker skotten. kramar

2010-09-14 @ 16:17:15
URL: http://livetmedemie.blogg.se/
Postat av: Therese

Roligt att ni går lydnadskurs man blir ju lagom avis =)

Kul o träffa er sist. Hon har blivit så stor och fin damen =)

Såg jätte fint ut när ni tränade. Jätte roligt.

Kram

2010-09-15 @ 08:44:57
URL: http://hesan.wordpress.com
Postat av: Lena

Inte visste jag att du hade en vän som var exteriördomare..?! ( ironi).. en sak ska du veta- sådana dumma kommentarer kommer alltid från de som inte kan tillräckligt mycket men som försöker hävda sig. De som kan och vet.. det har inte behovet av att komma med dumheter. Så ta och le åt den "vännen" och ge henne tid att lära sig mer. Kram på er båda.

2010-09-15 @ 11:15:58
URL: http://www.windedos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0