Valpträff!

I fredes hoppade jag och Smira på tåget klockan 12.00 för att åka upp på valpträff hos Lena och Stig. Eftersom jag hade tänkt att prova åka tåg med henne någon gång innan vi skulle sitta på tåget nästan 5 timmar, meeen det hade vi inte gjort. Jag laddade upp väskan med alla möjliga olika sorters hundben. Men Smira sov så gott på tåget! Blev så stolt över henne.

Väl framme så bjöds det på tacos och hundbus! Smiras fläcksyrra Smilla var minst lika galen som Smira..
Lördagen så fixade vi med soppa och frukost tills de andra syrrorna med hussar och mattar skulle komma. Och så klart Mackan med farsan Skippo och halvbrossan Rosso! Cia kom också och var otroligt duktig på att hjälpa oss i vallhagen. Så först va det lite mingel och frukost, sedan hundbus(härligt att se en hel drös med aussies som busar så fint!) sen bar det ut i vallhagen. :) Eftersom jag alltid är fullt upptagen med att kolla på andra och träna själv så blev det inga bilder alls på vallningen, blev några stycken från hundbuset men de lägger jag in en annan dag på datorn. :)

Vallningen gick bra! Det sa iaf de som vet?! Hahah... Efter alla hade fått vara inne hos fåren så blev det ännu mer hundbus, alla valparna plus Skippo, Rosso och Djinn. Sedan en vända till i vallhagen igen och därefter väntade den goda MH-soppan på oss!

När Stig va hemkommen bar det ut i spårskogen. Jag la Smiras spår först. En vinkel, två pinnar och en slutburk med korv! Sedan när det va min tur så selade jag på henne och hon tog upp spåret otroligt fint. Första pinnen stannade hon och snusade på, vilket jag utbrast, nemän vad har du hittat, vad duktig du är. Hon tog dock aldrig upp pinnen. Vinklen tog hon mycket fint och den andra pinnen tog hon upp direkt. Snacka om att matten va glad nu! :) När hon tagit upp pinnen och skulle komma med den till mig så kommer det två hundar rakt emot Smira, min lilla röding började då morra lite på de.. Hon ville faktiskt ha SIN pinne själv för den hade hon faktiskt hittat!!! Efter kommer två stycken hästar med ryttar. Alla passerar Smiras spår lite hit och dit. Mina tankar börjar nu, hur ska jag nu göra? Ska jag bara bryta och gå iväg? Ska Smira få ta klart spåret? Sedan hann jag inte fundera mer förän linnan dras åt och hon beger sig på spåret igen. Passarer en stig där hon snusar lite upp mot höger men kommer tillbaka snabbt på sitt spår och hittar sin slutburk! Jisses vad lycklig jag blev! :) Detta va Smiras andra spår i skogen, vi har ju kört mest på åker.
Fick några bra tips av Lena och Stig så jag kan avancera lite. Nu har vi som mål att starta appellen till nästa år!

När alla hade spårat så begav vi hos tillbaka för lite fika och sedan sa vi hejdå till alla trevliga "släktingar". Sen bjöds det på pizza. Men fy vad trötta vi var. :)

Söndagen regnade och snöade det om vart annat så vi körde upp till Eskilstuna BK för lite lydnadsträning. Körde bara lite med Smira. Vi körde en budföring med Smira,(det har vi änså länge bara gjort hemma innan.)vilket Smira far iväg åt helt fel håll vi gör om det och då gick det mycket bättre! :)

Klockan 17.06 gick tåget från Eskilstuna och hemma var vi strax efter 23.00 då tåget va en timme försenat. Vi hade en liten disskution i helgen om att man inte kan säga att: "Det går som tåget" eller "Det tuffar på". Detta har ju fått en helt annan innebörd nu..

Tack Lena och Stig för en otroligt rolig, trevlig och lärorik helg!
Det var så roligt att Mackan kom så man äntligen fick träffa henne! :)

Jag har lånat några bilder av Mackan som jag tänkte att ni skulle få se, hon är en otroligt duktig fotograf den dära farmorn! :) Så samtliga bilder kommer från Mackan.


Mamma Smita säger till Smira att skärpa sig :)


Fåren som vi vallade på, den där snön försvann allt eftersom och blev mest lera..


Skejta.


Smilla.


Min rödnäsa.


Räkan.


Från vänster: Skejta, Smilla, Smira, Djinn och Skippo.


Smiras påsläpp!


Spåra kan den där röda!

Ikväll blir det spår och lydnad med Emelie och grabbarna. :) Ha en bra dag..

Kommentarer
Postat av: Cathrine

Tack för hälsningen i vår gästbok! :)

Vilka härliga bilder från er helg! :)

2010-10-27 @ 21:58:35
URL: http://www.jinxhundcenter.se
Postat av: Mackan

Det var SÅ kul att träffa er!! Vilket team ni är!

Är så himla imponerad över Smiras motivation i spåret trots störningen - som verkligen var av det västa slaget!

Jag har inte hunnit kolla vallbilderna än. Har lite datortidstorka just nu.

Hörs!

KRAM

2010-10-28 @ 14:44:02
Postat av: kickan34

åh va fina!

Brukar du lämna hundarna utanför affären?!



Läs om det i mitt inlägg och tyck till!

2010-10-28 @ 22:41:54
URL: http://kickan34.blogg.se/
Postat av: Sofie

Emelie! Har för mig att du utbildade dig till hundmassör förut, eller har jag fått för mig fel? ;)

2010-11-08 @ 13:23:08
URL: http://sofiekans.blogg.se/
Postat av: Sofie

tack så mycket, det är lite trix ibörjan men när man väl lärt sig är det inte så svårt, webdesign är sjukt kul :)

ah litet KM bara, sådär på skoj, men kul att testa, egentligen är vi inte färdiga i bruks, vi ser det som lite tävlingsträning bara!

vart har du utbildat dig då? jag är lite sugen på det nämligen! :)

2010-11-09 @ 14:04:23
URL: http://sofiekans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0