6 oktober.

Varit uppe på klubben i förmiddes. Körde två flugor i en smäll, träning med hundarna och frukort till mig själv. :)
Gick jätte bra, körde både lydnad och lite agility med Smira och Betty fick köra lite agility och konster.
Smiras träning innehöll:
  • Fot, med vänster sväng, höger sväng, helt om och så halter lite överallt. Idag körde vi några svängar innan belöningen kom så hon inte vet när bollen eller godisen kommer. Gick jätte bra!
  • Inkallning, bra fart till mig men satt sig något snett vid min sida, upprepade en gång till och då satt hon bättre. Men det behöver vi träna mer på.
  • Apportbocken, vi tränar fortfarande att hon ska sitta vid min sida och ta den på kommando och hålla den utan tugg tills jag vill ha den. Detta går jätte bra, när vi provade det först så ville hon bara gripa den och sen spottade hon ut den direkt. Nu håller hon den tills jag säger "Tack".
  • Läggandet, här har vi börjat avancera lite, jag kräver nu att hon ska lägga sig snabbare och rakare. Inte för att hon varken la sig speciellt snett eller långsamt innan, men allting kan alltid bli bättre. :)
  • Platsliggning, lägger sig snabbt ner och sen "dansar jag iväg" alltså ibland går jag vanligt ifrån henne och ibland så snurrar jag något varv bara för att jag ska vara lite roligare, men hon ligger kvar fint. Idag log hon till och med kvar medans hennes bästis Wiggo körde agility. Inte illa pinkat för att vara en röding!
  • I agility väg så har vi börjat träna lite blandat, idag körde vi först hopp-hopp-hopp-tunnel. Och hopphinderna är på mikrohöjder. Först körde vi att jag satt henne i starten, gick förbi hinder två och kallade på henne och sedan tog vi resten, sedan körde vi att jag la hennes boll efter tunnlen och så skickade jag fram henne och shit vad hon är snabb den där lilla vässlan. Jag hann nästan till hinder 3 om vi startade samtidigt. Note to myself: Jag måste träna på att springa mycket snabbare!
  • Vi körde även på vippen några gånger, jag håller den och så får hon springa upp och sen ska hon stå kvar tills den har smällt i backen och jag säger "kör".
  • Hon fick även köra igenom säcken några gånger. Har man haft en hund som betty som fortfarande efter snart 6 år inte är riktigt säcker på säcken så är man överlycklig när man har en som Smira som bara plöjer igenom den. Ett jävlar i nama i den där'a hunden!

Ja det låter kanske som vi tränade i flera timmar men det gjorde vi inte sammanlagt iaf ;) sen att vi var där ett tag är ju en annan sak.

Betty fick också träna idag, körde lite freestyle med henne och så även vippen, säcken, slalom, byten, a:et och balansen. Finaste Bettan! <3

Lite bilder på mina hjärtan:



Några bilder som jag hade glömt bort att jag hade som jag lekte lite med:







Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Härligt att läsa om er träning - ni har kommit långt (jämfört med oss)! ;)

2010-10-06 @ 15:09:59
URL: http://skarin.bloggplatsen.se
Postat av: Sofie&jackson

åh, nej jag har inte planerat det iallafall. Jag är helt arbetslös nu, så måste hålla lite i pengarna, tyvärr, det är ju en bit att åka med bensin eller tågkostnader, men nästa års kennelläger satsar vi på! :)

3 alltså, det har jag inte kikat på än faktiskt, så det ska jag göra!

2010-10-06 @ 20:37:49
URL: http://sofiekans.blogg.se/
Postat av: emelie

Fina bilder du tar :-) Rolig bild på mig och wiggo i starten :-) kramar

2010-10-07 @ 10:42:35
URL: http://livetmedemie.blogg.se/
Postat av: emelie

du måste säga till när du ska göra MH med Smira (ett tag till dock) ¨så spännande och intressant å titta på :-)

2010-10-09 @ 17:00:48
URL: http://livetmedemie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0