8 Juni

Vart tar den här tiden vägen?! Livet bara far förbi med en aussie ju och snart är min lilla stjärna 4 månader.
Betty har varit dålig, antagligen blev hon dålig av en medicin som hon fick för en vätskeansamling i bogleden. Så det satt sig på bukspotskörtlen men nu känns hon bra igen. Speciall mat i 2 månader som ska vara snäll mot magen :)

Smira däremot är hur pigg och glad som hellst, förutom när hon har fått använda huvudet. Då minsann är det inte så mycket med henne. Hela tiden så utvecklas hon och hon lär sig nya saker hela tiden. Växer gör hon också mest dock på det ena hållet. ;) undra om ni kan gissa? Stefan och Lena lär nog förstå vart jag vill komma...
Kurs med Smira blir det antagligen inte förrän till hösten då klubben inte har någon valpkurs förrän då, fast vi kommer antagligen hoppa över den och gå på fortsättning, då min lillebror är utbildad och nedrans så duktig på det där. Så idag har vi haft vårt första "kurstillfälle". Smira har ju varit med uppe på klubben rätt många gånger innan, men idag fick hon liksom vara lite delaktig. Vi tränade på att gå fint i kopplet, gå lös vid mig, kontaktövningar, kamp, sitt, ligg, sitt-stanna, ligg-stanna och "inkallning". Även en massa passivitet när hennes bästa kompis rottisen Jersey tränade. Jag säger som min pappa sa till mig för en stund sen: Den där skabbräven kommer bli en trevlig hund.
Smira har också badat och simmat men det fick jag ingen bild på tyvärr då jag själv badade. :)

Foton från vår trevliga dag:





 

Sen har vår älskade Nemo flyttat ner till Brösarp, så innan han åkte blev det några bilder på honom..

Till vänster: Fina Chippen. Till höger: Nitro med Stich i bakrunden.

Får lägga in foto på nyförvarvet Wall-E en annan dag.

 

Ha dé!

 


Kommentarer
Postat av: Diana & lilla Wynsan

Hej, Vad kul att du hittade min sida. Vad fin din lilla röding är! Härligt med en liten busig valp, tiden går bara så fort!

Ha det gott, Diana

2010-06-08 @ 21:19:22
URL: http://www.wynwynsituation.cybersite.se
Postat av: Cathrine

Oj, vad flitig du är med din söta valp! Ni blir säkert ett kanonteam :)

2010-06-09 @ 13:25:35
URL: http://www.jinxhundcenter.se
Postat av: Sofie

Ja visst gör det de! Kanske för bra för att vara sant, vi får se vad det blir av det!

Kul att det finns fler aussies som går under kategorin rödräv ;) Hon är gudomligt söt!! så är man väl lite förälskad i dem röda också, hihi. Vore kul att ses på lägret! Har du tänkt valla något med henne?

2010-06-09 @ 14:10:32
URL: http://sofiekans.blogg.se/
Postat av: Two olsson sisters

awww, vilka fina bilder:D Så otroligt söta^^//Emma.

2010-06-10 @ 08:18:22
URL: http://www.twoolssonsisters.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0