Badmonstret, passivitet och BEN..

Nu har jag skrivit början av blogginlägget säkert 10 gånger, men får inte till något bra så jag går rak på sak istället :)

BADMONSTER det är vad Smira är, hon bara springer i vattnet, hoppar i från bryggan, hämtar leksaker/pinnar i vattnet och simmar jätte fint och snabbt går det också.



Sen va det ju det där med dessa ben. Hennes nya smeknamn är älg! ;) Haha, jag gillar nog rödräv bättre..
Och så är hon ju en himla faslig blandning av raser: Kelpie, labbe, mörk tollare allt annat förutom en aussie!
En annan sak som jag blev otroligt ledsen och sårad va när en person frågade mig idag:
-Vad är det för ras?
-En Australien Shepherd.
-Är det en aussie, det va nog den fulaste aussien jag sätt.

Såna saker kan såra ett mattehjärta otroligt mycket, fast jag tycker minsann min rödnäsa är vackraste i världen och hon är en otroligt trevlig liten aussietös till skillnad från tantens hundar.... Va tvungen att skriva av mig lite, sånt gör mig så ledsen...


Ska ta en stå-bild när hon inte är blöt, blir LITE mindre ben då;)

Vi har även varit uppe och kollat på agilityfolket som hade kurs i 2,5 h. Sist vi satt och kollade på agility var Smira helt galen, hon bara pip och gick runt. Idag gick det mycket bättre, hon låg fint vid mig(mestadels av tiden). Förrutom när hon fick nog och ville vara med och springa, men hon lugnade sig igen. Hälsa på andra hundar går också bra, hon tar det väldigt lugnt. Människor är ju lite roligare, så då kan det gå lite vilt till. Men det går också bra tycker jag. Malena kände igenom henne också, böjde benen, kollade tänderna och så. Jätte bra träning!! :)

Lite bilder som avslutning på detta inlägget:





Ha det bra :)


Kommentarer
Postat av: Storm

Hej, syrran! Hur kan nån säga att du är ful, de måste ha haft fel på ögonen. Du är precis som jag - en riktig aussie-skönhet! Kramar från en annan med långa smäckra spiror. :)

2010-07-12 @ 19:37:13
URL: http://lagerholm.org/
Postat av: iana

Ptfff! Säger man bara och viftar bort såna dumheter!

Söta lilla skrangel!- Ja, ok rödnäsa då!

2010-07-12 @ 20:29:33
URL: http://illiyena.wordpress.com
Postat av: Cathrine

Äsch, det där är inget att bry sig om! Här har vi minsann en "vinthundrottisvalp" som också är bara ben ben ben just nu... De växer till sig så småningom! Och gör de inte det så är de ju världens bästa ändå :)

2010-07-12 @ 20:32:11
URL: http://www.jinxhundcenter.se
Postat av: Lena

Enda svaret på en sådan kommentar: "vad tråkigt för dig att du sett så lite... i annat fall skulle du begripa mer " vänta bara när kroppen börjar växa... då kommer de välvinklade benen att ta henne framåt med urfina rörelser.... Fläcksyrran hälsar.

2010-07-12 @ 21:45:00
URL: http://www.windedos.se
Postat av: Ingela

Vilken fin blogg du har Emelie! Och vilken fin hund dessutom! Hon ser så charmig, nyfiken, pigg och godmodig ut. Och hon ÄR vacker. En riktig goding! Skit i vad den elaka tanten sa. Hon var säkert bara avundsjuk ;). Kram Ingela

2010-07-12 @ 21:51:46
Postat av: Mackan

Men vilka knasiga människor det finns!! Förstår att du blev stött för klokare ögon på finaste bruna hunden får man leta efter. Håller med Lena, det blir en lättrörlig och bra hund. :) Supersöta bilder!!

2010-07-12 @ 22:41:10
Postat av: Annelie

Jag älskar hennes uttryck! Bry dig inte om vad andra säger, hon är ju en supersöt Smilla och som jag skrev på fb - hon kommer att växa i sina ben och bli snygg som tusan! Pussa du på hennes lilla rödnäsa och njut av henne!

Kram

2010-07-13 @ 23:18:42
URL: http://www.mrcollin.com
Postat av: Anonym

Hon är så söt din lilla aussie flicka :-)

Tack för en trevlig kväll igår :-)

kramar

2010-07-18 @ 15:33:32
URL: http://livetmedemie.blogg.se/
Postat av: Annette & Meg

Hon e väl jättefin, lyssna inte på vad dumma människor säger om fin röd Aussie! kram

2010-07-18 @ 19:54:13
Postat av: Liisa

Jag tycker hon är bland dom vackraste aussie jag någonsin sett!



Så skit i vad tanten säger o njut av din underbara hund istället! :)



2010-07-20 @ 20:47:56
Postat av: Emelie.

Tack alla underbara för era fina kommentarer. Tantens påhopp är glömt nu. :)



Men vem är Liisa? :)

2010-07-21 @ 12:29:58
URL: http://hundelivet.blogg.se/
Postat av: Liisa

Det är jag! ;)



Är vän med Malena och kom in på din blogg för ett tag sen.



Mvh

Liisa

2010-07-21 @ 20:54:27
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0