10/1

Det har redan gått 10 dagar av 2010. Shit vad dagarna går. Jag har hunnit med ett och annat sen sist.
I torsdes var jag bjuden till Amina, det väntades personalfest. Jag måste säga att det var väldigt trevligt. Det fanns en riktigt kock på plats som skulle hjälpa oss att laga maten, han hade bestämt vad vi skulle göra och så fick vi göra den. Jag och Amina hade ansvaret av efterrätten som var, citron?!(har tappat ordet, det var iaf med citron kräm blandat med maräng"deg") som man sedan satt in i ugnen. Till det hade vi gjort egen vitchokladglass. MUMS! Jag som älskar glass. Istället för någon julklapp så fick Minas chokladstudio ett fadderbarn. 


Efterrätten med min dåliga mobilkamera. 


Ryssberget på långpromenad innan snön kom tillbaka. 


Lillebror och Mamma.

Idag var jag, Lillebror, Maya och D uppe på MyDog. Så roligt vi har haft. Mycket fina hundar och grattis till Sabina och Addi som kammade hem priset som årets nybörjare ungdom i agility, på väldigt höga poäng. Super grattis till er. Ni är farliga. :)

Vid aussiemontern kunde jag nog skåda en bild av fyra stycken vara på snygga Skippo. Han är verkligen ett riktigt ögongodis. :) Tre veckor har gått och jag väntar spänt på om det finns några små liv i Smitas mage. HOPPAS!

När vi kom hem läste D på Kristianstadbladet att två bilar hade krockat med en älg på väg 21 utanför Önnestad ungefär, 17.15. Vilket hade lätt till trafikstop och vid 18.00 hade trafiken rullat på igen. Vi passerade Önnestad ungefär 18.20. Tänk så mycket som kan hända!

Dagen har lät till en otroligt skitig Golf IV av allt salt på vägarna, har spolat upp nästan 8 liter spolarvätska för att överhuvudtaget kunnat se ut, köpt dubbelt av p-biljett, mitt första försök ledde till att jag inte fick någon biljett, andra försöktet ledde till att det ploppade ut två biljetter.. Glad gubbe efter mig fick den ena. :) Skådade massor av bilar som hade fått p-böter, glad som inte va en av dem.. 


Nu ska vi minsann kolla på tv och sen sova:)

Kommentarer
Postat av: Mackan

Vad mysig skog ni har att gå i.



Jaha, så Skippomannen var på bilder i montern även på MyDog?! Kul!

Ja vad spännande väntan det är!



Ha en fin helg!

2010-01-16 @ 08:48:03
URL: http://www.skippo.org
Postat av: Malena

Och nu har de gått 22 dagar av januari och på fredag ska vi på utflyckt!!!! Puss och Kram

2010-01-23 @ 21:01:45
URL: http://valjelivet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det gör jag. Lovar!!!

kramar

2010-01-30 @ 13:12:49
URL: http://livetmedemie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0