Tankar...

om lite allt möjligt när man inte kan somna...

Ibland så önskar man att man inte hade sätt så mycket skit som händer i hundvärlden och så sägs det att det har blivit bättre. Detta är inget inlägg som är mot någon viss person eller så. Bara tankar från min lilla hjärna. 

När man befinner sig på klubben, tävling eller något annat sammanhang kan man sitta och bara kolla på människor hur de gör med sina hundar. Jag ser om och om igen människor som hämtar sina hundar i bilen går in på ex. agilityplanen och kör sin hund i en minut och sen sätter de tillbaka hundarna i bilen. Undra om inte människorna förstår hur farligt det är att göra något sånt. Man kan ju prova att springa 100 m häck utan att varken värma upp eller varva ner. Det skulle jag vilja ha en utvärdering på hur ni hade mått efter det. Man måste vara rädd om både vår egna kropp och hundens kropp. :) 

Senast i söndes blev jag otroligt glad, mina elever som jag har i agilitykurs är så duktiga på detta. De kommer oftast från skogen när vi ska börja, en toppen bra uppvärmning. Sedan värmer de upp inne på planen och nu menar jag inte kastar en boll till hunden(för då kan man lika gärna gå in och hoppa på högsta höjden på hopphinderna och slänga upp hunden på A:et i full fart), en bra tanke vid uppvärmning är "Uppvärm hunden i lightagility, lightlydnad o.s.v.". Menar att hunden ska utsättas för de rörelserna som de ska göra i huvudmomentet men på ett snällare sätt. 

Nää över till något helt annat, FB kan vara otroligt roligt att ha men fy så mycket skit och missförstånd det kan bli. Ibland når man bara en punkt där man inte orkar ta spydiga kommentarer och då är det bästa att bara "ta bort" efteråt känner man sig lättad och glad. För sånt har man inte tid med! :)
Over and out!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth, Merlin & Mio

Först måste jag bara säga att WOW vad stilig och snygg hon är!!! Hon börjar växa till sig nu =)En riktig läckerbit!!!



Sen håller jag med dig- är ju förskräckligt att folk gör så. Måste ju bli mycket skador på hundarna :(



Trist att det ska komma kommentarer som man måste ta bort...... ang FB alltså. Men den siste idioten är inte född.



Kram från mig och mina blå

2010-08-25 @ 23:47:19
URL: http://merlinomio.wordpress.com
Postat av: Cathrine

Oj, vad hon har blivit stor! Jättefin! :)

2010-08-26 @ 07:59:19
URL: http://www.jinxhundcenter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0