Händelserik dag...

... har det varit idag. Började dagen med en sovmorgon, härligt, fortsatte med en mini-promenad med mina fisar vilket ledde till att Betty fick en pinne i ögat, tror jag.. Hon ville inte öppna ögat på en stund så det fick bli vet. tid vid halv 3. Hon fick vara kvar där för de va tvungen att söva henne. Min fina svarting! :) Påvägen hem körde jag inom byggmax för att köpa virke till mina spårpinnar. Tänk 32 spårpinnar och 10 slutpinnar för 20:- vilket klipp. :)
Haha, men vilken pärs att handla på Byggmax, hej och välkommet 2000-talet där man har "drive in" på byggmax. Trodde bara det var Mc Donalds som hade det ;) Så här fina blev de iaf:



Sen fick Smira inviga pinnarna och idag spårade hon otroligt fint. Mamma hade lagt två mindre spår till mig idag och jag hade ingen aning vart de gick (bra så jag inte fick en chans till att styra henne, försöker att inte göra det annars men sen blir det lätt att man vill bara hjälpa liiite..) så det första spåret visste jag bara ungefär vart det började så vi gick fram sen fick Smira själv hitta spåret och det gjorde hon och gissa om hon blev över lycklig när hon hittade den första pinnen. Hon har verkligen blivit jätte duktig på de senaste gångerna!
Imorgon väntar ett spår i skogen då vi har spårat mest på åker och i hage. 

Nu på kvällen har jag hämtat hem min svarting, hon har fått en liten inflammation i ögat men inget allvarligt. Min fina tjej <3 



Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Cathrine & Jörgen

Vad ni är flitiga med träningen, Smira och du! Krya på Betty! :)

2010-08-31 @ 07:22:51
URL: http://www.jinxhundcenter.se
Postat av: Charlotte

Stackars söta Betty! Hoppas hon repar sig snabbt! Hoppas spårturerna blir bra - det är så härligt att jobba med dem i skog och mark!

2010-08-31 @ 16:23:27
URL: http://skarin.bloggplatsen.se
Postat av: Fia

Fredag gäller det! Prommis med vilddjuren sen är det dags för den ultimata myskvällen, tacos, vin och HAJEN!!!! Jag får bra vibbar av detta! nynnar hajenlåten

2010-08-31 @ 20:43:36
Postat av: emelie

det måste vi göra. vi kan ju höras av vännen.kanske torsdag? kram

2010-09-13 @ 13:41:23
URL: http://livetmedemie.blogg.se/
Postat av: Mackan

Vad kul att ni spårar! Hur är det med hostan nu?

2010-09-14 @ 14:42:51
Postat av: Sofie

Tack för din snälla kommentar :)

Jag har tidigare bara oroat mig för tumult under platsliggning när jag velat med tävlingsstarter, aldrig hade jag väl trott att hundbiten utanför planen var ett scenario att också oroa sig över... Handen läker på bra iaf, alltid något ;)

Smira är ju bara för underbar!!!

2010-09-14 @ 15:34:11
URL: http://aussiemonster.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0