SKOGSpromenad..

Idag har jag gjort bokföring, plus lite annat pappersjobb.
Jag och Emil och alla hundarna körde upp till Ryssberget för att gå en promenad. Galen som min bror är så tyckte han att vi skulle gå rakt ut i skogen. Jag protesterade inte en sekund, utan litade fullt på brodern min. Måste säga att jag är lite imponerad av hans insatts. Där klättrade vi över kullar, gick i träsk, trampade i snö, gick upp och ner, och han visste precis var vi kom ut. Själv insåg jag att vi hade missat min "mardröms backe". Det var jätte synd;)
Lilla Jersey fick inviga sin nya nomesele som är så fin, Zorina var helt galet glad, hon älskade att vi gick i hennes tempo och att hon fick äta den lilla snön som finns kvar på sina ställen där värmen och regnet inte har lyckats komma åt.
Snart fyller vår stjärna Zorina 10 år gammal. Hon har levt med C höfter och lite värk i leder hela sitt liv. Men tänk vilken underbar hund, hon älskar livet, att se henne springa efter Jersey och busa, det är LYCKA!
För någon månad sen fick Zorina livmodersinflammation, men det gick över efter en vecka med medicin. Hon är så stark. 
Ikväll har jag, Daniel och Lillebror varit inne i K-stad för att ha äta massor med god mat och hälsat på Hanna och Mattias. 
Nu är det snart ett nytt år, hemskt vad tiden går snabbt. 

2010 hoppas jag blir ett år med mycket bra och roliga saker som innehåll. :) Förhoppningsvis väntar en liten valp i april. Hoppas, hoppas!
Ska sitta med i hundungdoms nya agilitysektor som sammankallande. Ska bli klar med min hundmassageutbildning i juni. Ha praktik på Helenes Zoo i Bromölla, där jag ska börja den 13 Januari. En dagsutflykt till MyDog med Lillebror och Maya(kanske Malena). 
Ja det finns så mycket att se framemot. Jag känner mig riktigt taggad inför 2010. :D 


Nej nu hoppas vi på att vi får ny snö här nere så skidorna kan åka fram igen.

Ha en fortsatt trevlig kväll.:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0