Hundbad och koklippning.

Idag har jag och lillebror klippt korna, det gick så bra att klippa de idag. Vi flyttade de till en box och så stod de uppbundna så tog jag och Emil en varsin sida, det tog nog inte mer än 10 minuter per ko. De verkligen älskar att bli klippta, särskilt om man borstar de efteråt. Nej då, våra kor är inte alls bortskämda. Särskilt min ko Stina, hon är bortskämd till tusen. När hon var liten så gick hennes mamma bort, så jag gav henne mjölk på flaska. Så när jag kommer in i stallet och börjar prata med henne så börjar hon råma. Hon är världens bästa. :)

Glömde säga att jag och kusin Fia var i Kristianstad igår för att shoppa lite. Bytte även en film som jag fick i julklapp som jag redan hade, Wallander-Skytten till Baksmällan, som vi ska se nu. Mysigt. 

Ikväll har jag och D varit hos mamma och pappa för att äta middag. Gott, men inte mer julmat tills nästa jul tack;)

Kvällspromenixen med Betty blev en aning längre ikväll, men nu sover hon gott här bredvid mig i soffan. Hon har även blivit badad, kloklippning, borstad och fotograferad. 


Visst är hon så söt:)


"Sitta vackert" kan minsann hon.

La en godis framför henne, hennes blick sa: "Måste kolla så inte den rymmer, matte kom igen nu då, säg att jag får ta den. NUUU!"


Jersey och Emil ligger och sover. :)


Avslutar med en bild på underbara Zorina. Tack familjen Blixt för denna underbara hund. <3


Nu väntar filmen baksmällan sedan sängen, blir att stiga upp tidigt i morgon för att ta en lång promenad på berget sedan lite bokföring. :D

Kommentarer
Postat av: Malena

Ja e ledig imorgon :) puss och kram

2009-12-27 @ 23:22:13
Postat av: Cathrine

Underbaraste Zorina, vad hon är lik sin mamma! Och sitta fint kan syster Kida också, det måste ligga i släkten. :)

2009-12-27 @ 23:25:54
URL: http://www.jinxhundcenter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0